8 λόγοι για να ξε-κινήσεις

 

Αγαπημένη συνήθεια το γυμναστήριο και το σπορ που αγαπάς, αλλά μόλις το τεστ βγήκε θετικό σκέφτηκες να τα παρατήσεις. Κι όμως μια δραστήρια μαμά διαθέτει τη ψυχική και σωματική υγεία που χρειάζεται το έμβρυο μέσα στη κοιλίτσα. Για αυτό ενημερώσου σωστά με τις πληροφορίες που μας έδωσε η Ιωάννα Βαπορίδη,  μια Σούπερ δραστήρια μαμά, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και πιστοποιημένη γυμνάστρια εγκυμοσύνης και λοχείας .

 

Η συστηματική άσκηση βοηθά

 

Όταν ξεκινήσει η περίοδος της εγκυμοσύνης, η γυναίκα θα πρέπει να συμμετέχει σε εξειδικευμένα προγράμματα με ασκήσεις που βοηθούν  για να βελτιώσει τη στάση σώματος, αλλά και να διατηρήσει ή να βελτιώσει τη μυϊκή τάση.

 

Δεν έχει σημασία εάν ήταν δραστήρια από πριν ή όχι, σε αυτή την περίοδο της ζωής θα τη βοηθήσει η άσκηση σε πολλές παραμέτρους ακόμη κι αν πριν ήταν "λάτρης του καναπέ" :

 

1. Η άσκηση βελτιώνει την υγεία της εγκυμονούσας και δίνει περισσότερες πιθανότητες για μια καλή και άνετη εγκυμοσύνη

2. Διατηρεί τα επίπεδα της ενεργητικότητάς της υψηλά

3. Ελέγχει καλύτερα τα κιλά της

4. Ενισχύει την  αυτοπεποίθηση της

6. Νοιώθει καλύτερα, με λιγότερους πόνους και πιο ποιοτικό ύπνο

7. Μειώνει το στρες, οπότε και το στρες του εμβρύου

8. Έχει πιο εύκολο τοκετό

 

Επικίνδυνο ?

 

Εννοείται ότι δεν είναι επικίνδυνο να ασκείται μια έγκυος και μάλιστα επιβάλλεται η άσκηση, πάντα με τη συγκατάθεση του γιατρού και την καθοδήγηση εξειδικευμένου σε εγκύους, καθηγητή φυσικής αγωγής.

Εάν είναι σύμφωνος και ο γυναικολόγος η άσκηση μπορεί να μην απαγορευτεί ούτε στο 1ο τρίμηνο, όπως συνηθίζεται, ωστόσο, οι περισσότεροι προτιμούν για σιγουριά να περνάει αυτό το κρίσιμο διάστημα και μετά να ξεκινούν με ήπιους ρυθμούς.

 

Η άσκηση μπορεί να γίνει επικίνδυνη τόσο για την εγκυμονούσα όσο και για το έμβρυο όταν :

 

1. Γίνεται σε υψηλή ένταση

2. Η έγκυος  ιδρώνει πολύ και λαχανιάζει

3. Αυξάνει πολύ την θερμοκρασία του "πυρήνα" της κοιλιάς

4. Όταν η άσκηση  έχει κραδασμούς

5. Όταν έχει με πολλά βάρη !

 

Αυτές οι αρχές ισχύουν για όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

 

 

Η εγκυμοσύνη δεν είναι δικαιολογία για καθιστική ζωή.

 

Αντίθετα είναι η ευκαιρία να ξεκινήσει κάποια κοπέλα συντηρητικά να δουλεύει το σώμα της και να συνεχίσει μετά για όλη της τη ζωή καθοδηγούμενη πάντα από τον σωστό "δάσκαλο".

Άλλωστε, ο δρόμος προς τη μητρότητα και η ίδια η μητρότητα έχει πολλές στιγμές που χρειάζεσαι ένα γερό και υγιές σώμα προκειμένου να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις.

 

 

Ιωάννα Βαπορίδη

Σύντομο βιογραφικό

Απόφοιτος των ΤΕΦΑΑ με ειδικές σπουδές και μεταπτυχιακό στην εκγύμναση ειδικού πληθυσμού, η πρώτη που δίδαξε Aqua Yoga σε εγκύους το 2008. Έχει εξειδικευτεί στην εκγύμναση εγκύων και λεχώνων με σεμινάρια και σχολές που γίνονται στο εξωτερικό εδώ και πολλά χρόνια. Αποτέλεσμα της πολυτεούς εμπειρίας της στον χώρο αυτό είναι η "γέννηση" του Aquabirth to 2013, ένα κέντρο αφιερωμένο στην οικογένεια, όπου ακόμη και οι μπαμπάδες έχουν τα δικά τους προγράμματα! www.aquabirth.gr

Είναι και η ίδια μαμά και μάλιστα πολύ δραστήρια !

 

Agenda

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31